Jak na rovný šev čepičky

Uháčkovali jste nádhernou čepičku, ale zadní šev je nějak šejdrem? Při háčkování to ani nebylo vidět, ale když jste model vyzkoušeli na živo, najednou čepička byla trochu zvlněná?
Tak to se vám asi podařilo přidat buďto na začátku nebo na konci řady. Mě se nejčastěji podařilo přidávat na konci řady, kdy jsem pravidelně přidávala do pevného oka předchozí řady a špičatá čepička byla na světě!

Se zadním švem čepičky jsem experimetovala velmi dlouhou. Zkoušela jsem různé návody, ale asi nejsrozumitelnější se mi jevil návod z mimibazaru. Já jsem si však postupem času našla trochu jiný způsob.

Mám 3 základní pravidla:

1. Dokud se přidává, háčkuju po 2ŘO, které nahrazují 1DS, do stejného oka ještě 1DS (princip přidávání je tak zachován).

2. Po ukončení přidávání háčkuju pouze 2ŘO a pak do až do 2. oka.
Tečka označuje místo, kde začít háčkovat.

Při ukončení řady háčkujte do 1.DS nikoliv do 1.oka 2ŘO

Můj tip: Pozor na háčkování do pevného oka z předchozí řady. Pokud do něj budete háčkovat, lem čepičky nebude rovný a vytvoří se něco jako cíp!

3. V další řadě se po 2ŘO háčkuje DS do stejného oka. Ukončení řady se háčkuje stejně jako v předchozí řadě.

Začátek další řady

Krok 3 a 4 se opakuje dokud není čepička hotová. Princip je prostý - šev se jeví jako by byl cik-cak, protože cílem je vracet začátek řady co nejvíce do středu.
Výsledek
Čepičkám zdar!

Komentáře

  1. teším sa že som vás objavila, slovenských a českých blogov o háčkovaní je málo a tie zahraničné sa mi nechce lúšťiť

    OdpovědětVymazat
  2. Dobry den...mala prosba...neslo by to nakreslit?

    OdpovědětVymazat
  3. Dobrý den,
    chtěla jsem se zeptat, co je 4.krok? Máte zmíněný jen 3. Pokud jste měla na mysli opakovat 2. a 3.krok, tak se mi zdá, že se s každou druhou řadou zmenší počet sloupků o jeden.
    V případě, že bych měla např. 60 sloupků a v té chvíli skončila přidávání, tak v dalším kroku (u Vás č.2) začnu háčkovat do 2.oka a pak uháčkuji PO do 1.DS (tím pádem v další řadě mám jen 59 sloupků). V další řadě háčkuji 1.DS do 1.oka (krok č.3) a pak po jednom DS do konce řady (opět 59 sloupků). Další řada opět 1.DS do druhého oka atd., tím pádem celkem 58 sloupků. Ani podle fotek nikde nevidím, kde zdvojujete :-( Mohla byste mi prosím poradit?
    Děkuji.

    OdpovědětVymazat
  4. Dobrý den, opakuje se krok 2 a 3. V kroku 2 jedno oko uberte, v kroku 3 jej zase přidáte - tím, že háčkujete už do prvního sloupku po 2 počátečních ŘO.

    OdpovědětVymazat
  5. Dobrý den,
    to právě nepřidám, jen zachovám stejný počet sloupků, jako v předchozí řadě, kde jsem jedno oko ubrala.

    OdpovědětVymazat

Okomentovat

Líbil se vám článek? Máte připomínky? V tom případě přidejte k záznamu komentář..

Populární příspěvky z tohoto blogu

Jak ukončit háčkování, aby to nebylo poznat

Základní postup pro vytvoření čepičky

Pojďme uplést čepici (návod) / Let's knit a hat (tutorial)