Magický kroužek


18 DS háčkováno do 6ŘO
 Magický kroužek (v originále magic loop či magic adjustable ring) je v podstatě jednoduchý způsob jak začít čepičku tak, aby nezůstala dírka.  Předpokladem samozřejmě je, že háčkujete v kruhových řadách;-)
 Čepičku můžete začít i uháčkovaním požadovaného počtu řetízkových ok a ty pak pevným okem spojit do kruhu. Nevýhodou ale je, že kruh nestáhnete, takže vám tam na 100% zůstane dírka. Pokud nemáte vychytáno, kolik ok je třeba, doporučuju použít tento způsob začátku.




18DS háčkováno do magického kroužku
Magický kroužek se hlavně používá při výrobě hraček - tzv. amigurumi. Takhle jsem na něj narazila já a dnes při háčkování čepiček jiný způsob nepoužívám:-)

Návodů jak takovýto kroužek vytvořit je na internetu mnoho. Většina z nich je v angličtině, pouze na mimibazaru se mi podařilo najít návod v češtině (zde). Pro začátek doporučuju si pustit video, přece jen se to dá lépe odkoukat (např. The Art of Crochet).


A takhle to dělám já..
Můj tip: Já osobně používám stejný způsob jakým se při pletení vytvářejí oka - akorát mám přízi omotanou do kruhu kolem palce a malíčkem přidržuju konec, dokud nepřidám první oko. Pak přidám počet ok dle návodu a pevným okem kruh uzavřu. Jakmile do kruhu přidám požadovaný počet dlouhých nebo krátkých sloupků, stáhnu kroužek co to jen jde..

Komentáře

  1. Myslím si, že toto je výborné video: https://www.youtube.com/watch?v=gEq48ABHRZo :) Ale posúďte si... :)

    OdpovědětVymazat

Okomentovat

Líbil se vám článek? Máte připomínky? V tom případě přidejte k záznamu komentář..

Populární příspěvky z tohoto blogu

Jak ukončit háčkování, aby to nebylo poznat

Základní postup pro vytvoření čepičky

Pojďme uplést čepici (návod) / Let's knit a hat (tutorial)