Čepička měsíce Listopadu (návod zdarma)

Už dávno jsem si chtěla uháčkovat čepičku Divine hat od Sarah Arnoldové. Ale když jsem vzoreček zkoušela na tenší přízí (s háčkem č. 3) nebylo to ono. Pak jsem dostala tip na nopkovou přízi Melinda od firmy TOPTEX (kupovala jsem jako obvykle v Obchůdku u Medarda) a čepička je konečně na světě! 
Divine Hat
Uháčkovat Divine hat netrvalo ani moc dlouho - s háčkem č.5 a přízí Melinda je to práce na přibližně na 1 večer. Pokud si ji chcete udělat, potřebujete umět reliéfní přední dlouhý sloupek (RPDS) a v mém případě i prodloužený krátký sloupek (PKS).

Výsledná čepička není háčkovaná přesně podle vzoru z výše uvedeného blogu, trošku jsem si postup pozměnila.
  
Už druhou řadu jsem háčkovala jinak - v rámci zachování principu zdvojení  jsem přidala vždy reliéfní přední dlouhý sloupek a pak dlouhý sloupek (tzn. RPDS, DS).

Můj postup je tedy následující (pro obvod 45cm s přízí Melinda a háčkem 5mm):


1. řada - 15DS do 6ok magického kroužku.

2. řada - RPDS, DS, opakujte do konce řady.

3. řada - RPDS do každého RPDS, za něj (mezi RPDS a DS z předchozí řady )1 DS, opakujte do konce řady.

Začátek čepičky
4.-5. řada - RPDS do každého RPDS, za něj 2 DS, opakujte do konce řady.

6. řada - RPDS do každého RPDS, za něj 3 DS, opakujte do konce řady.

7. - 12. řada - RPDS do každého RPDS, za něj 4DS, opakujte do konce řady.

Sedmá řada se opakuje do požadované výšky čepičky.

Můj tip: Pokud potřebujete větší obvod hlavy, pak se vzorkem pokračujete ještě jednou řadou se 4DS, dále pak navyšujete vždy o 1 DS. Každé navýšení se opakuje 2 řady. Čepička se díky použité přízi a háčku opravdu nevlní:-)

13. řada - Po ukončení přidávání jsem celou čepičku obháčkovala řadou krátkých sloupků, přičemž jsem vynechala oko s RPDS. Takto se lem čepičky narovnal.

14.- 17. řada - Ukončení čepičky jsem háčkovala za pomocí RPDS a PDS, kdy se háčkuje 1 PRDS a do mezery za něj 1 PDS. Pak se vynechá oko které se nabízí a RPDS se udělá za následující oko z předchozí řady.

Detail kytičky
Kytička je velmi jednoduchá:

1. řada - 5 ŘO pomocí magického kroužku, spojit PO.

2. řada - do každého ŘO uháčkovat tzv. Puff stitch (háčkuje se stejně jako DS, ale poslední dvě oka necháte na háčku) - do ŘO uháčkujete 3x a protáhnete přízi, pak 2ŘO. Opakujte ještě 4x.

3. řada - do prostoru 2 ŘO háčkujtete - KS, PDS, 2 DS, PDS, KS. Opakujte ještě 4x.

Použité zkratky:
KS - krátký sloupek
PKS - prodloužený krátký sloupek
DS - dlouhý sloupek
RPDS - reliéfní přední dlouhý sloupek
ŘO - řetízkové oko
PO - pevné oko

Pokud se Vám návod libíl a uháčujete svůj Divine Hat, doufám, že mi zašlete foto:-)

Čepičkám zdar!

Komentáře

  1. Parádní čepulka-povedla se nám!!!! Je opravdu rychle hotoná :-) a vypadá fantasticky :-)Děkuju za návod!!!!
    Petra :-)

    OdpovědětVymazat

Okomentovat

Líbil se vám článek? Máte připomínky? V tom případě přidejte k záznamu komentář..

Populární příspěvky z tohoto blogu

Jak ukončit háčkování, aby to nebylo poznat

Základní postup pro vytvoření čepičky

Pojďme uplést čepici (návod) / Let's knit a hat (tutorial)