Než začnete háčkovat

Háčkovat jsem začala asi dva měsíce po narození dcery Helenky. Nelíbily se mi totiž čepice, co se pro ni prodávaly, a když jedna z mnoha návštěv měla na hlavě háčkovanou čepičku, bylo rozhodnuto.

Když nevím, jak něco udělat, obvykle hledám vhodnou četbu. Tak jsem si zakoupila knížku Snadné háčkování, která obsahuje DVD s názornými ukázkami. DVD se osvědčilo a poté co jsem asi na poosmé vyrobila první kytičku, rozhodla jsem se vrhnout na čepičky.

Začátky byly opravdu těžké. První čepička se mi nepovedla tvarově, protože jsem nevědomky na konci a na začátku začala přidávat. Jednotlivé sloupky byly samozřejmě různě velké a různě utáhnuté. Až třetí čepička už vypadala k světu:-)


Takže co je dobré znát, než začnete háčkovat čepičky:
  • magický kroužek - jednoduchý způsob jak začít čepičku tak, aby nezůstala dírka.
  • základní znalosti háčkování - jak udělat řetízkové oko, krátký sloupek, dlouhý sloupek, jak přidat sloupek (samozřejmě záleží, jaký typ budete háčkovat).
  • rozhodnout se jakou čepičku budete háčkovat, pro začátek rozhodně doporučuju si najít návod (nejlépe s obrázky).
  • rozhodnout se z jaké příze budete háčkovat (včetně barev) a jaký háček na ni potřebujete. Začínala jsem s Katkou, pak jsem zkusila Catanii a skončila jsem u Camilly. Na Camillu používám háček číslo 3 a čepičky vypadají moc pěkně:-)
  • no a v neposlední řadě je třeba změřit ovod hlavy pro kterou budete čepičku vyrábět.

Pro pokročilejší háčkařky je dobré znát:
Možná jsem ještě na něco zapomněla.. když si vzpomenu, tak doplním.

Čepičkám zdar!



Komentáře

Populární příspěvky z tohoto blogu

Jak ukončit háčkování, aby to nebylo poznat

Základní postup pro vytvoření čepičky

Pojďme uplést čepici (návod) / Let's knit a hat (tutorial)